موتورولا در راه بازارهای جهانی با ۲ گوشی تاشو جدید

موتورولا در راه بازارهای جهانی با ۲ گوشی تاشو جدید

موتورولا با دو گوشی تاشو جدید در حال رویارویی با بازارهای جهانی است. این شرکت، یکی از اصلی‌ترین بازیگران در زمینه گوشی‌های تاشو بوده و تا به حال چند نسل از گوشی ریزر را معرفی کرده است. این شرکت، محصولاتش را به صورت محدود در بازارهای بین‌المللی عرضه کرده است، اما به نظر می‌رسد که سال آینده با دو گوشی تاشو جدید، حضور قوی‌تری در بازار جهانی خواهد داشت.
موتورولا در راه بازارهای جهانی با ۲ گوشی تاشو جدید

موتورولا تا چند سال قبل، تقریبا با بازار گوشی خداحافظی کرده بود، اما پس از خریداری توسط شرکت چینی لنوو، دوباره به بازار بازگشت. این شرکت با عرضه گوشی‌های مقرون به صرفه، برند خود را زنده کرد و امسال هم با گوشی تاشو موتورولا اج پلاس و موتورولا ریزر ۲۰۲۲، نشان داد که در زمینه پرچمدارها نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این دو گوشی با اسم رمز «جونو» و «ونوس» در دست توسعه هستند و احتمالا یکی از آنها طراحی کتابی شبیه به گلکسی زد فولد خواهد داشت.

عرضه جهانی دو گوشی تاشو موتورولا، شامل عرضه گوشی تاشو موتورولا ریزر ۲۰۲۲ در بازارهای جهانی است. هرچند خرید این دستگاه با قیمت ۱۲۰۰ یورویی چندان آسان نیست، اما به واسطه طراحی خاص و کیفیت بالا، برای بسیاری از کاربران خبر خوبی است. برنامه‌های موتورولا به همینجا محدود نمی‌شود و یکی از افشاگران معروف به نام «ایوان بلس»، مدعی شده است که این شرکت در سال ۲۰۲۳، دو گوشی تاشو جدید را در بازارهای جهانی عرضه خواهد کرد.

افشاگر مذکور در توییت جدیدش، اطلاعات دقیقی را از این دو گوشی تاشو منتشر نکرده است، اما پیش از این اشاره‌هایی به آنها کرده بود. بر این اساس، گوشی جونو، احتمالا نسخه جدید موتورولا ریزر ۲۰۲۲ است و به جای پردازنده جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲، به تراشه نسل یک پلاس مجهز می‌شود. جونو هم مثل مدل ریزر، نمایشگر تاشونده عمودی با نرخ رفرش عالی ۱۴۴ هرتز خواهد داشت. با توجه به شباهت این دو مدل از نظر طراحی، نمایشگر و تراشه، احتمالا قیمت نهایی جونو هم به ۱۲۰۰ یورو نزدیک خواهد بود.

از سوی دیگر، گوشی تاشو ونوس، ممکن است طراحی کاملا متفاوتی داشته و شبیه به گلکسی زد فولد ۴ باشد. موتورولا از سال ۲۰۲۲ تا کنون، هیچ گوشی تاشو با طراحی کتابی شکل، عرضه نکرده است که دلیل آن به پیچیده‌تر بودن این نوع طراحی برمی‌گردد. در صورتی که گوشی موتورولا ونوس، طراحی کتابی داشته باشد، احتمالا با تراشه جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲، تا ۱۲ گیگابایت رم و دوربین قدرتمند، روانه بازار خواهد شد تا توان رقابت با گلکسی زد فولد ۴ و شیائومی میکس فولد ۲ را داشته باشد.

موتورولا چندی قبل، از یک گوشی رول شونده نیز رونمایی کرد که طراحی بسیار خاصی دارد. این گوشی هم با اسم رمز فلکس در دست توسعه است و در صورت عرضه، سروصدای زیادی به پا خواهد کرد.